EEM Groepenkasten

Kabelbedrijf Ziggo zet TV’s tijdelijk op zwart

ziggoKlazienaveen – Kabelbedrijf Ziggo voert volgende week vrijdag 16 januari in de gehele regio, waaronder Klazienaveen, werkzaamheden uit om het netwerk nog beter uit te rusten voor de toekomst. De ombouw van het netwerk heeft mede te maken vanwege de fusie met UPC.

Voor de meeste bewoners betekent dit dat het beeld op zwart komt te staan. De Ziggo abonnee moet zelf actie ondernemen en eenmalig de zenders opnieuw instellen. Als de zenders daarna automatisch opgezocht zijn, ziet de kijker al direct een uitbreiding van het zenderpakket. Zo zijn er naderhand meer zenders in de betere HD-kwaliteit en alle Nederlandse regionale zenders te zien.

Uitgebreide informatie

Klanten ontvangen via een brief en e-mail uitgebreide informatie en een stappenplan. Hierin staat hoe zij de zenders opnieuw kunnen instellen. Het kan zijn dat mensen hierbij hulp nodig hebben. In het centrum van Klazienaveen en omliggende dorpen zijn servicepunten van Ziggo. Daar kunnen klanten met vragen terecht. Ook bij enkele elektronicawinkels is hulp te verkrijgen.

Hulp van de buren

Klanten die het een kleine moeite vinden hun hulp aan te bieden bij het zoeken van de zenders, wordt gevraagd om een Ziggo poster voor het raam op te hangen. Bekende buren kunnen daar dan aanbellen voor hulp. Op deze manier helpen bewoners elkaar en kan iedereen snel weer televisie kijken.

Tariefsverhoging

Blijkbaar heeft het kabelbedrijf weinig last van de concurrentie, want tegelijkertijd gaan de tarieven bij het bedrijf ook stijgen.
Kabelbedrijf Ziggo verhoogt per 1 maart 2015 de tarieven van verschillende internetabonnementen. De prijzen van populaire internetpakketten stijgen met 1,5 tot 6,4 procent. Op de site van Ziggo staan alle nieuwe tarieven. Alles-in-een-pakketten worden 1,5 tot 2,2 procent duurder. Klanten die alleen tv en internet afnemen, betalen straks 4,3 tot 6,4 procent meer. Ook bellen met Ziggo wordt duurder. Eerder gaf Ziggo al aan dat na de fusie met UPC het nog niet duidelijk was of de prijzen zouden gaan dalen of stijgen. Het combinatiebedrijf Ziggo/UPC heeft 90 procent van het kabelnetwerk van Nederland in handen. Deze verhoging staat al langer op de planning en heeft niets met de fusie met UPC te maken”, aldus een woordvoerder van Ziggo. De kosten voor het verbeteren van onze diensten stijgen, en een deel van die hogere kosten berekenen wij door.